روزگار عشقهای خرسی و شکلاتی

 

ما ملت افراط و تفریطیم. متخصصان افتادن از این سمت یا آن سمت بام. کافی است از چیزی خوشمان بیاید یا چیزی به چشممان خوش بیاید, آنقدر به شکلهای مختلف تکرارش می کنیم تا شورش را دربیاوریم و خنک و لوثش کنیم بعد بگذاریمش کناری و برویم سراغ مورد خوش نمای بعدی. نمونه اش رنگ و مد سال! همین که اسم رنگ و مدلی می شود رنگ یا مد سال, همه مثل گروه سرود یک رنگ و یک لباس می شویم. اصلن هم مهم نیست که این رنگ یا مدل با چهره و پوست و هیکل و اندام و وضعیت اجتماعی مان جور است یا نه. همین که مد است کافی است

این روزها که روزهای نزدیک به ولنتاین و چند روز بعد, روز سپندرمزگان است باز دچار همین مشکل شده ایم. گل فروشی ها و عروسک فروشی ها و شیرینی فروشی ها و ... همه جا, پر شده اند از قلب و عروسکهای ولنتاین. شکلات قلبی شکل, لباسهایی با طرح قلب, عروسکهای قلبی شکل, شمع های قلبی شکل ... .ما, مردم دوست داشتن های پنهانی, نه تنها عشق را به خیابان آورده ایم که تبدیلش کرده ایم به خرسهای عروسکی و هدیه های قلبی شکل. ما, عشقهایمان را مادی کرده ایم, پولی وتکراری و شبیه به هم و دنباله روی مد.زبان ابراز عشق ما این روزها چه فریبنده و خوش نما شده است, صد حیف که تکراری است. دیگر احساس خاص بودن نمی کنیم وقتی از این سمبل های تکراری هدیه می دهیم یا هدیه می گیریم.

عشق را پنهان نباید کرد, اما ....

/ 2 نظر / 38 بازدید
زینب

سلام. با شما موافقم که این روزها فقط و فقط دنباله روی در هر زمینه ای حتی ابراز عشق به شدت زیاد شده. . . .

لیلا

عشقهای پوشالی درحد یک لایک در فیس بوک!